2020. április 5., vasárnap - Vince

Hírek, elemzések

10 ötlet, ami segít a napi szükséges mennyiségű zöldség elfogyasztásában

206

Még ha úgy is érezzük, hogy elképesztően egészségesen étkezünk, akkor sem biztos, hogy mindig sikerül bevinni a napi ajánlott zöldségadagot - ehhez gyűjtöttünk most ötleteket.

Egy átlagos felnőttnek minden nap körülbelül 400 gramm zöldséget és gyümölcsöt kellene fogyasztania összesen a WHO ajánlása szerint. Ez a mennyiség bizonyos ajánlások szerint még mindig csak a minimum.

Azóta, hogy ezt a számot megadta a világszervezet, már több olyan elmélet is született, amely szerint még ennél is több zöldségnek kellene a tányérunkra kerülnie. A Hogyan ne halj meg című könyv alkotója szerint a tányérunknak mindig úgy kellene kinéznie, hogy a nagy részét zöldség terítse be - a többi alapanyagnak kellene kisebbségbe kerülnie, nem pedig fordítva. Ezzel a táplálkozási elvvel a legtöbb súlyos betegség kiküszöbölhető lenne a szakértő szerint.

A gyümölcsbevitel talán mindenkinek egyszerűbb, elég hozzászokni, hogy kis étkezésekbe, reggeli müzlikhez vagy desszert helyett ilyesmit válasszunk, de mi a helyzet a zöldséggel?

Ráadásul sokaknak a salátától néhány nap után egészen elmegy az életkedvük is, és úgy érzik, mintha nyúllá változtak volna. Most olyan ötleteket gyűjtöttünk össze, amelyek segítenek a salátamentes napokon is megenni a kellő zöldségadagunkat.

turmix

Turmixba

A legdivatosabb módszer valóban a legjobb, mert nem csak tökéletesen elrejthető a turmixokban a zöldség, de nyers formában is be lehet vinni őket, így száz százalékban hasznosulnak. Bizarr hangzása ellenére még a brokkoli is remekül működik egy kis banánnal, de a klasszikus spenót talán a legkevésbé érezhető a gyümölcsök mellett.

Levesekbe

Amikor vegyes zöldséglevest főzünk, simán beletehetünk még ezt-azt, ami akad a hűtőben és passzol a koncepcióhoz, például főzhetünk egy répát a paradicsomlevesbe, egy kis spenótot a brokkolihoz, sütőtököt az édesburgonyához, répát, gombát a borscsba a céklához és így tovább.

leves

Ragukba, currykbe

Még egy bolognait is lehet több zöldséggel készíteni, sőt, akár lencséből is, de a raguk, curryk és főzelékek a legmegengedőbbek. Akár három-négyféle zöldséget is elbír egy-egy ilyen fogás, csak az a fontos, hogy jól tudjanak együttműködni. A csicseriborsóhoz nem csak a paradicsom, de akár a spenót és a paprika is jól megy, ebben a zöld curryben pedig rögtön négyféle zöldség is elfért.

Süteménybe, kenyérbe

Sok olyan zöldség van, ami teljesen észrevétlenül képes eltűnni egy kenyér vagy sütemény tésztájában. A brownie-k és muffinok jó befogadói a cukkininek, sütőtöknek, édesburgonyának, puhára főtt céklának is, és akkor nem is beszéltünk a már nem is olyan bizarrnak számító répatortáról. Tavaly nyáron a rengeteg cukkinit zsemlébe sütöttem, és óriási sikere lett, édes, szaftos tésztát adott - ez valószínűleg répával vagy céklával is működik.

zsom

Tócsniba

Nálunk mindenki elvakult rajongója minden tócsniféleségnek, ami nem csak krumpliból készülhet, hanem mondjuk céklából, répából, káposztából, brokkoliból és ezek keverékéből. Minél többféle zöld kerül bele, annál jobb lesz.

Zöldséggolyóba

A bab-, csicseriborsó- vagy lencsealapú golyók, tallérok vagy vega burgeralapok jó befogadói mindenféle zöldségnek. Ebben a zöldséges sárgaborsós golyóban zöldborsó, répa és hagyma is lapul, de a szerkezetet megtartva bátran lehet variálni a dolgot.

fas

Fasírtba

Ha nem vegetáriánus üzemmódban készül a golyó, akkor is kerülhet bele zöldség. Senki nem veszi észre, ha teszek bele cukkinit, paprikát, répát, leveles spenótot vagy aszalt paradicsomot a húson és a többi megszokott alapanyagon túl.

Pestónak

Pesto nemcsak bazsalikomból készülhet, hanem bármilyen zöldből a spenóttól a leveles kelen át egészen a reteklevélig. Ha épp nem tésztán végzi, nagyon jót tesz a zöldségleveseknek, szendvicseknek vagy salátáknak is, mindennek ad egy plusz íz- és vitaminlöketet.

wok

Wokosok

A sült rizsek, pad thaiok és minden ázsiai hirtelen, keverve pirított étel eszméletlen mennyiségű zöldség bekebelezésére képes. A káposztától a paprikán át egészen a gombáig mindent elfogad, minél több, annál jobb lesz a végén az összkép.

A tetejére

Nem csak szebb, de finomabb és egészségesebb is lesz minden leves, ragu, curry vagy szószos húsétel, ha a tetejére kap egy kevés friss zöldet. Mindegy, hogy bébispenót, madársaláta, rukkola vagy más van kéznél, ha épp nincs idő salátát keverni, nagyon jól megy a legtöbb étel tetejére egy adag.

Forrás: sobors.hu

Eseményfigyelő

Szeretné, hogy az Önök híre, eseménye is megjelenjen az Esemény Menedzser portálon? Tartalomszolgáltatásra, online marketingre van szüksége? 

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 


 

További hírek, tippek


 

 


 

Kerékpárszezonra

Hírlevél


   E-mail cím:*  
Név: *  

Időrendben

« Április 2020 »
H K Sze Cs P Szo V
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Tartalom galéria

Elindult a lejtőn az albérleti piac: általánossá vált az alku

Elindult a lejtőn az albérleti piac: általánossá vált az alku

More details
Labdarúgás: az UEFA a júliusi folytatást célozta meg

Labdarúgás: az UEFA a júliusi folytatást célozta meg

More details
Tokió 2020: nem változik a program, Szapporó is helyszín marad

Tokió 2020: nem változik a program, Szapporó is helyszín marad

More details
Hungaroring: e-sport bajnokság indul, Michelisz a mentor

Hungaroring: e-sport bajnokság indul, Michelisz a mentor

More details
10 alapélelmiszer, amiből hetekig főzhetsz a családnak

10 alapélelmiszer, amiből hetekig főzhetsz a családnak

More details
Szívecskék az ablakokban

Szívecskék az ablakokban

More details
A lenyűgöző honlapon keresztül megismerhetjük Attenborough korallzátonyát

A lenyűgöző honlapon keresztül megismerhetjük Attenborough korallzátonyát

More details
Hétvégi programajánló

Hétvégi programajánló

More details
Ingyenes applikáció segít, ha futás közben megtámadnának

Ingyenes applikáció segít, ha futás közben megtámadnának

More details