2024. április 25., csütörtök - Márk

Archívum

Kihagyhatatlan belföldi túrák a húsvéti hosszú hétvégére

2021-03-31 854

A nagy húsvéti lakoma után érdemes lemozogni azt a sok sonkát és tojást, amit elfogyasztottunk - erre hoztunk nagyszerű belföldi túraútvonalakat.

Használjuk ki a négynapos hosszú hétvégét: a családi összejövetelek után menjünk a természetbe, fedezzünk fel városokat, a körülményekhez igazodva turistáskodjunk itthon. Hogy megkönnyítsük a választást, összeszedtünk pár imádnivaló és megunhatatlan helyet, ahol kellemes sétákat, erdei túrákat, bicajos kirándulásokat tenni – akár a családdal, párban vagy barátokkal, időseknek és fiataloknak egyaránt.

A fővárosban és környékén

Korábban számtalanszor foglalkoztunk a budapesti és környékbeli kirándulóhelyekkel, elsőként talán vegyük górcső alá, mit lehet tenni a nagyvárosban. Egy szuper délutáni séta alkalmával felfedezhetjük azokat a különleges épületeket, amik mellett nap mint nap elsétálunk – ajánlottuk például a Thonet-házat, a Mai Manó házat, a Török Bankházat, a Wichmann-kocsmát és az Anker-palotát, ezek egytől egyig hozzáadtak Budapest sokszínű és izgalmas arcához. Ha sétálás közepette egy kis pihenőre, sziesztára vágynánk, mindenképpen érdemes a főváros legszebb parkjai közül szemezgetni – a mi kedvencünk a Gül Baba Türbéje és a Filozófusok kertje, ezek abszolút kihagyhatatlanok!

filoker

Ha a laza városnézésnél kicsit “vadabb” túrákra vágynánk, Budapest környéke rengeteg lehetőséget nyújt. Három cikkünk is született ebben a témában: mutattunk nagyszerű kilátókat, szóltunk a helyről, ahol a Dunakanyar lélegzetelállító körpanorámáját a leginkább lehet élvezni, de ajánlottuk a Dunántúli-középhegység legmagasabb pontját is. Várrom, vízesés, hegymászás, barlangtúrák – ezekről a különlegességekről sem feledkeztünk meg.

Izgalmas látnivalók és útvonalak más városokban

Sokak kedvence a Mecsek – mi tagadás, fel sem lehet sorolni azt a rengeteg látnivalót, útvonalat és kalandot, amit ott át lehet élni. Azért mi megpróbálkoztunk összegyűjteni a Pécs közelében található kilátókat, festői tavakat, látványos romokat és legendákkal övezett helyeket. Nem csak a hegyes-dombos vidékek rejtenek kalandokat, az Alföldet is érdemes bejárni – Szeged környékéről hoztunk pár helyszínt, ahova érdemes kiruccanni.

filoker2

Különleges élményben lehet része, aki Veszprémbe látogat: egyrészt varázslatos kilátók megmászásával lehet gyönyörködni a tájban, másrészt a két belvárost is bejárhatjuk: a klasszikus, régi korokra emlékeztető épületekkel megpakolt rész az Óváros térkörnyékén kezdődik, míg az épülő szocializmus és a rendszerváltást követő építkezési hullám épületeivel tarkított terület pedig a Hotel Veszprém mögött indul és szépen lassan beolvad a Kossuth utca régebbi, századfordulós házai közé.

A legjobb zarándoklatokat és “kilátójárásokat” szerintünk Kőszegen lehet tenni – nem is beszélve arról, hogy a közelében található Írott-kő kilátója két ország, Ausztria és Magyarország területén fekszik – egy hajszálnyit külföldön is érezhetjük magunkat. Ugyancsak közel van az osztrák határhoz Sopron, ott nem egy kilátó, hanem a csodálatos Fertő köti össze a két országot. A két városban nem csupán Ausztriához való közelsége a közös, hanem az is, hogy zseniális biciklis útvonalak futnak arrafelé.

filoker3

Soprontól mindössze 45 percnyi autóútra található Bükfürdő, ahol ugyancsak szerezzünk be biciklit! Fantasztikus körtúra keretében végig lehet látogatni a környékbéli templomokat, még egy kis szabadtéri edzésre is akad lehetőség.

(Forrás: startlap.hu)

Eseményfigyelő

Szeretné, hogy az Önök híre, eseménye is megjelenjen az Esemény Menedzser portálon? Tartalomszolgáltatásra, online marketingre van szüksége?

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

További hírek, tippek

TERMESZ Szerszámház

Április hónap MILWAUKEE gépe!