2024. április 16., kedd - Csongor

Archívum

CINEGE Teljesítménytúrák, 2019. szeptember 21.

2019-09-13 322

cinturCinege Teljesítménytúráink 2019-ben rendhagyó módon ősszel kerülnek megrendezésre! Idén több táv közül is lehet majd választani. 1./ Cinege 15 (Siófok-Zamárdi); 2./ Cinege 25 (Siófok-Zamárdi); 3./ Zamárdi-kör (Zamárdi) A túrát teljesítők a célban oklevelet, kitűzőt, élelmet az ellenőrző pontokon gyümölcsöt, édességet, védőitalt kapnak. Gyere és ismerd meg a környék erdőit!

Cinege 15

Az első ellenőrzőpontig a két táv, 15, 25-ös együtt halad. A Rajtból kijövet balra fordulunk, és végig megyünk a Nefelejcs utca végéig. Ott balra fordulunk a Déli utcára. Egyenest megyünk a Szekrényessy utcáig. A saroknál jobbra fordulunk, balra a Kiss Szilárd Kézilabdacsarnok. Az M7-esen átívelő híd után rögtön jobbra, a P sáv jelzést követjük. Végig az autópálya mellett haladunk, majd az út végén, a fás résznél balra tartunk. A fásterület végén jobbra kanyarodik utunk. Egy hosszú völgybe érünk, aminek a végén jobbra tartva, egy lovarda mellett érünk az első e.p-hoz. (Töreki). Itt elhagyjuk a P jelzést, Ny felé a műúton haladunk az útkereszteződéséig. Itt jobbra fordulunk! A Z jelzésen haladunk, balról a Töreki tavak. Hamarosan elérünk egy madár-megfigyelőhelyhez. Balra fordulunk, tavak között, majd fel a dombra, balkéz felől hatalmas diófás. Egyenesen megyünk – a S+ elmegy tőlünk jobbra -, de mi tartjuk a Ny-i irányt. Lassan elérjük a következő e.p-t (Endrédi-tavak). Itt kettéválik a 15 km-es és a 25 km-es táv. Az Endrédi tavaktól jobbra tartunk, egy hosszú poros úton. Aszfaltos útra kiérve, balra fordulunk. Egy hosszú, nyílt terep következik. Az M7-es alatt átmegyünk, tovább egyenesen a főútig. Ott óvatosan átmegyünk a főúton, jobbra tartunk, majd 200 méter után balra felkapaszkodunk az Emlék-kereszt e.p.-hez. Innen észak felé, Zamárdi irányába vesszük utunkat. A Magyar ház utca visz el a templomig, mögötte az iskola, a CÉL.

Cinege 25

Az első ellenőrzőpontig a két táv, 15, 25-ös együtt halad. A Rajtból kijövet balra fordulunk, és végig megyünk a Nefelejcs utca végéig. Ott balra fordulunk a Déli utcára. Egyenest megyünk a Szekrényessy utcáig. A saroknál jobbra fordulunk, balra a Kiss Szilárd Kézilabdacsarnok. Az M7-esen átívelő híd után rögtön jobbra, a P sáv jelzést követjük. Végig az autópálya mellett haladunk, majd az út végén, a fás résznél balra tartunk. A fásterület végén jobbra kanyarodik utunk. Egy hosszú völgybe érünk, aminek a végén jobbra tartva, egy lovarda mellett érünk az első e.p-hoz. (Töreki). Itt elhagyjuk a P jelzést, Ny felé a műúton haladunk az útkereszteződéséig. Itt jobbra fordulunk! A Z jelzésen haladunk, balról a Töreki tavak. Hamarosan elérünk egy madár-megfigyelőhelyhez. Balra fordulunk, tavak között, majd fel a dombra, balkéz felől hatalmas diófás. Egyenesen megyünk – a S+ elmegy tőlünk jobbra -, de mi tartjuk a Ny-i irányt. Lassan elérjük a következő e.p-t (Endrédi-tavak). Itt kettéválik a 15 km-es és a 25 km-es táv. Az Endrédi tavaknál balra fel a dombra. A gerincen megyünk, majd a domb déli oldalán le, a szalagokat követve, egy gáton átmenve átérünk a tavak másik oldalára. Balra tartunk a Z sávon, majd az útkereszteződésnél jobbra. Egyenesen megyünk Ny-i irányba a poros úton felfelé. A meredek kaptató után kiérünk az országútra. Átmegyünk óvatosan a másik oldalra, egyenesen be a faluba, majd 200 m után fordulunk be balra, a Kossuth utcára. Az utca végén balra tartunk a Fő utcán, majd 150 m után jobbra fordulunk a Szabadság utcára. 100 m után balkéz felől vár a következő e.p. (Közösségi Ház). A Közösségi Háztól eljövet balra tartunk. A templom balra, de mi jobbra kanyarodunk egy kis földúton. A szalagozást követve eljutunk egy meredek szurdokba. A szurdokból kiérve egyenes haladunk az M7-es irányába. Keresztúthoz érkezünk, ahol jobbra fordulunk, majd kb. 500 méter után balra kanyarodik az út, és szembe találjuk magunkat az autópályával. Az M7-es másik oldalán betérünk az erdőbe, és rögtön jobbra fordulunk. Ezen az erdei úton haladunk északi irányba, a szalagokat követve, mígnem elérünk a következő e.p-ig, a Vaskeresztig. A Zamárdikörön lévőkkel itt tudunk találkozni, hisz innen együtt visz az út tovább. Leereszkedünk a Z+ jelzésen egy betonútra. Itt jobbra fordulunk, a műúton haladunk. A sorompónál újabb e.p. Horváth József emlékköve. Jobbra kanyarodunk, elhagyva a műutat. A Csikászó-dűlő szélén haladunk, a szalagozást követve. A Tihanyi- félsziget látványában gyönyörködve elérünk a „Római útig”. Itt jobbra fordulunk Zamárdi irányába, a S és Z jelzést követve. Nemsokára teszünk egy kitérőt jobbra fel a S jelzésen az e.p-hez (Zamárdi Kilátó). Innen le az aszfaltos úton, majd jobbra a Z jelzésen. Ezen az úton érünk vissza a CÉLba: a Zamárdi Általános Iskolába.

Zamárdi-kör

Rajt a Zamárdi Általános Iskola. Az iskola udvarából kijövet jobbra fordulunk. Mindjárt az első útkereszteződésnél balra fordulunk a Magyar ház utcába. Ez kivezet a településről. A műút elfogy, de mi egyenest megyünk a földes úton, míg el nem érjük az e.p-t (Emlék-kereszt). Innen Ny-i irányba vesszük utunkat, és nemsokára elérünk az erdő széléhez. Az erdőnél balra fordulunk, rá a S sáv jelzésre. Ez a jelzés visz el az e.p-ig (Vaskereszt). Leereszkedünk a Z+ jelzésen egy betonútra. Itt jobbra fordulunk, a műúton haladunk. A sorompónál újabb e.p. Horváth József emlékköve. Jobbra kanyarodunk, elhagyva a műutat. A Csikászó-dűlő szélén haladunk, a szalagozást követve. A Tihanyi-félsziget látványában gyönyörködve elérünk a „Római útig”. Itt jobbra fordulunk Zamárdi irányába, a S és Z jelzést követve. Nemsokára teszünk egy kitérőt jobbra fel a S jelzésen az e.p-hez (Zamárdi Kilátó). Innen le az aszfaltos úton, majd jobbra a Z jelzésen. Ezen az úton érünk vissza a CÉLba: a Zamárdi Általános Iskolába.

Időpont: 2019. szeptember 21.
További információk: cinegetura.simplesite.com

(Esemény Menedzser)

Eseményfigyelő

Szeretné, hogy az Önök híre, eseménye is megjelenjen az Esemény Menedzser portálon? Tartalomszolgáltatásra, online marketingre van szüksége?

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

További hírek, tippek

TERMESZ Szerszámház

BETA 2024. évi új AKCIÓS szerszámkatalógusa!