2019. június 26., szerda - János

A magyar plázák elhallgatott titkai - Trükkök egész sorával keresnek vagyonokat az üzletek

plazakajaElemi ösztöneinkre épít a plázák és a bennük lévő üzletek marketingje. Érzelmi és értelmi szempontokat érvényesítenek, legálisan, de nagyon trükkösen. Most induló sorozatunkban azt nézzük meg, hogy miként változnak a vásárlási szokásaink, mik a fő pszichológiai motivációk, és hogyan igazodnak ehhez a magyar bevásárlóközpontok bérlői és üzemeltetői.

1. rész ENNI - ÉS SOKAT VÁSÁROLNI

A legfontosabb trükk a gyomorra hat, jót enni ugyanis mindenki szeret, egy jóllakott látogatóból pedig könnyen lesz vásárló. Akkora az igény az éhes magyar és külföldi látogatók kiszolgálására, hogy a budapesti Árkád első szintjén, tehát jó távol a földszinti food court-tól, prémium étterem-csoportot (összesen hét éttermet) alakítanak ki FoodLoft néven. Még nem fejezték be a munkákat, de egy-két étteremben már lehet fogyasztani. Nyilvánvalóan tudatosan akarták távolabbra helyezni ezeket a gyorskiszolgálóktól, merthogy kereslet van a beülős helyekre bőven.

Más budapesti plázákat is felkerestünk a napokban és egyértelmű, hogy a jelenleginél jóval nagyobb területen is kiválóan megélnének a meleg és hideg élelmet kínáló egységek. Ágazati szakértők megerősítették, hogy a következő 2-4 évben akár 25-30 százalékra is felmehet az éttermek aránya egy-egy bevásárlóközpont összterületén belül. Ez egyébként beleillik az általános európai trendbe.

bevasarlo

Több központban az elmúlt években teraszokkal és ráépítésekkel, bővítésekkel próbálkoztak, úgy tűnik, sikerrel, szinte mindenütt jól mennek ezek a helyek - és nem csak Budapesten, hanem néhány megyeszékhelyen és más városban is. Nem régiben adták át a megújított Zala Plazát, ott bővült az ételudvar, a Sopron Plazát áprilistól felújítják, ott is sokkal több étterem és kávézó üzemel majd.

Kispesten - tavaly ősszel - az egykori Europark átalakításával és felújításával létre jött a Shopmark központ, ott a földszintről az emeleti szintre vitték az éttermeket és új kávázókat is nyitottak, így a földszinten, a bejáratnál jól fizető, nagy alapterületű ruházati és más divatmárkákat tudtak elhelyezni. Ezzel eleve felülre tereltek sok látogatót, így az ottani üzletek pótlólagos forgalmat kaptak, másrészt a nem enni jövő vásárlókat azonnal új márkákkal tudják kiszolgálni.

Színek, formák, illatok

Az éttermi egységek külső megjelenítése nagyon sokat fejlődött az évek alatt. Fiatalosabb, dinamikusabb színeket használnak, ívelt formákat alkalmaznak a designban és teljesen elfogadott, hogy az éttermek, kávézók előtt saját szigetekkel is megállásra késztetik a sétálókat.(Ez nyilván növeli a költségeiket, de megéri). A csábító illatok, az ételek-italok célzott megvilágítása és az időszakos installációk is szinte kikerülhetetlenek. Kóstoltatni is egyre több egységnél "kötelező" lecke, a kupon napokon pedig még több forgalomra számíthatnak, olyankor olyan vásárlók is felkeresik ezeket az egységeket, akik egyébként átlagban jóval kevesebbszer jönnek a plázákba.

Az is jól érzékelhető, hogy az elkölthető jövedelem növekedése nálunk is felerősíti a minőségi étkezés iránti igényt (lásd FoodLoft az Árkádban). Egyre több egyedülálló fiatalnak vagy jól fizetett fiatal családosnak nem elég, ha egy plázában thai, olasz vagy amerikai gyorsmenűt ehet. Főleg hétvégeken előszeretettel választják a pincéres-porcelántányéros-fémevőeszközös kiszolgálást nyújtó klasszikus éttermeket vagy a válogatott kínálatot adó bisztrókat.

sokplazan

Sok plázán belül van bériroda terület, és növekszik azon bevásárlóközpontok száma, amelyek közvetlen közelében több tízezer négyzetméternyi iroda van sok ezer irodistával, akiknek a zöme átlag feletti jövedelemmel bír, s hajlandó is megfizetni a 2000-3000 forintos ebédet. Az irodisták üzleti partnereiket is szívesen viszik egy-egy plázában lévő divatos leülős étterembe vagy bisztróba.
Ingatlan üzemeltetőktől tudjuk, hogy egyes központokban az úgynevezett food hall koncepcióval akarják felváltani az étkeztetés legalsó lépcsőfokán álló food courtokat, de legalábbis az Árkádhoz hasonló elkülönítésen gondolkodnak, így a tömegtermékekre vágyók mellett a magasabb jövedelemmel bírókat is megszólíthatják.


Jönnek az ételplázák

A Cushman &Wakefield tanulmánya szerint közel 100 olyan vásárcsarnok működik Európában, amiben már szinte csak éttermek, büfék, sörözők és bisztrók működnek, teljesen háttérbe szorítva a nyers élelmiszerek árusítását. A fejlesztési tervekben 400 ezer négyzetméternyi területtel bővül majd az erre kialakított összes kereskedelmi terület. London vezeti a sort, ott már két jelentősebb cég építgeti hálózatát, a brit fővárosban 16 új gourmand csarnok nyílik a következő másfél évben.
Hol vannak ezek a jó helyek? Régi vásárcsarnokokban, kihasználatlan ipari épületekben, volt kisebb üzemekben, de van már kifejezetten erre a célra épített új ingatlan is. Az előrejelzések szerint a jövőben a bevásárlóközpontokban, nagy közlekedési csomópontokban és nagyobb köztulajdonú intézményekben fognak elszaporodni. Az USA-ban már 200 food hall működik, piacvezető márka az Eataly és a Time Out Market. Budapesten a belvárosi Hold utcai piac és a Kolosy téri piac az első fecske, de újabbak is lehetnek hamarosan.

A nemzetközi tanácsadók rendszeresen felmérik, hogy a látogatók miért keresik fel a plázákat. A több központot is üzemeltető CBRE a XV. kerületi Pólus Centerben vizsgálódott a Mediánnal közösen. Kiderült, hogy a megkérdezettek közel 20 százaléka érkezik azzal a szándékkal a Pólusba, hogy itt is étkezzen. Az ételudvar a második legnépszerűbb hely, amit meglátogatnak az ide érkezők. A válaszadók csaknem fele pedig kiemelten fontos szempontnak tartja az ételudvart és annak kínálatát, amikor egy bevásárlóközpontra esik a választása.

food

Az étkezés, mint cél tehát igencsak dominál, de a GfK Hungária átfogó, a magyarországi bevásárlóközpontok látogatóinak szokásait vizsgáló kutatása szerint a legfontosabb még mindig a ruházati cikkek, cipők és divat kiegészítők vásárlása, mind a fővárosiak, mind pedig a vidékiek körében. Egy átlagos látogatás hossza tipikusan egy és másfél óra között alakul: e tekintetben összességében kevés különbség van a budapesti és vidéki plázalátogatók között, ám az eltöltött idő egyéntől, látogatási céltól, illetve az adott bevásárlóközpont jellegétől függően nagy változatosságot mutat.

bpdia

A vásárlók demográfiai megoszlását vizsgálva megállapítható, hogy a magyarországi átlaghoz képest kissé több köztük a nő, mint a férfi, és a 30 év alatti korosztályok erősen felülreprezentáltak; de azért az idősebbek is képviseltetik magukat a bevásárlóközpontokban nem is elhanyagolható arányban - vagyis elmondható, hogy minden demográfiai csoport látogat több-kevesebb rendszerességgel bevásárlóközpontokat, ha számukra elérhető távolságban adott ilyen lehetőség.

Minden korosztály betér

Azonban látogatási, plázahasználati szokásaik, az, hogy mit keresnek a bevásárlóközpontokban, és mi a fontos számukra, nagyban eltér az egyes célcsoportok esetében. Enni viszont mindegyik csoport szeret és ma már egyre több központban meg is találja az igényeinek és pénztárcájának megfelelő vendéglátó egységet.

Kui János, a GfK Industry sales terület vezetője szerint a bevásárlóközpontok számára egyre fontosabb célcsoportot jelentenek az autós látogatók, akik jelentősen, akár két és félszer nagyobb összegeket költenek el egy-egy alkalommal, mint az átlag. És habár a fiatalok általánosságban felülreprezentáltak a plázák látogatóközönségében, a középkorúak szintén a bevásárlóközpontok stabil bázisát alkotják rendszeres, magas összegű költéseikkel.

 Forrás: portfolio.hu

BETA szerszám, egyedi akció!

Beta szerszámok Budaörsön a Termesz Szerszámházban

Június hónapban a királyság nem egy napig tart a TERMESZ Szerszámházban, hanem egész hónapban!
Az alábbiakban bemutatott BETA modellt 2019. június 30-ig az alábbi, egyedi akciós áron
tudják kedves partnereink megvásárolni!

BETA C24S/6 6 fiókos szerszámkocsi

Beta szerszámok Budaörsön a Termesz Szerszámházban

- teljesen kihúzható fiókok, üvegszál erősítésű nylon előlappal

- teleszkópos, csapágyazott fiókok

- központi biztonsági zárral

- négy acélmagvas kerék, 125mm-es

- 2 rögzített, 2 elforgatható kerék (1 kerék fékes)

- beépített oldalsó palacktartó

- nagy szilárdságú ABS munkalap

- mérete: 740x445x985mm (szélesség x mélység x magasság)

- statikus teherbírás 800 kg

- habgumival bélelt fiókok

- elérhető színek: narancssárga - piros - szürke

- nettó katalógus ára: 212.670.- Ft+áfa

- akciós nettó ára: 130.800.- Ft+áfa

- Termesz Szerszám egyedi ára: 117.777.- Ft+áfa
 

Tekintse meg további
BETA katalógusainkat is! ►►

 

BETA szerszámok Budaörsön a Termesz Szerszámházban  BETA szerszámok Budaörsön a Termesz Szerszámházban  BETA szerszámok Budaörsön a Termesz Szerszámházban

BETA szerszámok a Termesz Szerszámházban Budaörsön  BETA szerszámok a Termesz Szerszámházban Budaörsön

 

 TERMESZ SZERSZÁMHÁZ 
2040 Budaörs, Károly király u.27/A.
Tel: 06 / 23 414-640 
e-mail: 
[email protected]
web: 
www.termesz.hu

 
Az akció érvényessége: 2019. június 30-án 16.00 óráig leadott megrendelések esetén! Azt követően az ajánlat érvényét veszti!

PROXXON, a zollos szerszám sorozat!

 

 Napjainkban egyre több azon műhelyek száma, ahol zollos méretezésű szerszámokra van igény, sőt, egyáltalán nem is hiányozhat a készletből. Autószerelés, repülőgépek, az igazi klasszikus angol autók, és még sorolhatnánk a zollos méretek felhasználási igényét. Ehelyett, inkább bemutatjuk a Proxxon zollos sorozatát, amit már készletről megvásárolhatnak a
 

Termesz Szerszámházban Budaörsön.

  Proxxon kéziszerszámok Budaörsön a TERMESZ Szerszámházban

Proxxon zollos csillag-villás kulcs készlet

 Proxxon kéziszerszámok Budaörsön a TERMESZ Szerszámházban


- 12 részes zollos készlet

- tépőzáras rollniban szállítva

- ¼”-13/16” mérettartományban

- bruttó ára: 14.890.- Ft

- rendelési kódszáma: 23.816

 
 

Proxxon zollos krovakészlet

Proxxon kéziszerszámok Budaörsön a TERMESZ Szerszámházban

- 65 részes krovakészlet

- műanyag dobozban szállítva

- 5/32”- 1-3/8” mérettartománybam

- gyertyakulcsok

- toldók

- kardáncsuklók

- bitfejek

- mini imbuszkulcs készlet

- racsnik ¼” és ½” méretben önkioldó krovacserével

- bruttó átadási ára: 45.990.- Ft

- rendelési kódszám: 23.294
  
További termékek megtekinthető a
PROXXON 2019. évi katalógusában! ►►

 

Proxxon kéziszerszámok Budaörsön a TERMESZ Szerszámházban

 

TERMESZ SZERSZÁMHÁZ 
2040 Budaörs, Károly király u.27/A.
Tel: 06 / 23 414-640 
e-mail: 
[email protected]
web: 
www.termesz.hu

Az ideális "nyomtató munkatárs"



Tűri a nyomdafestéket?

brenyaHa egy cégnek megnyerő az arculata, az már fél siker. A jól kialakított és összeszedett vizuális megjelenés (például a nyomtatott anyagok...


Milyen az ideális „nyomtató munkatárs”?

nyomtatAz olajozott ügymenet fontosságát senkinek sem kell taglalunk. Az irodákban zajló munka azonban sokszor speciális igényekkel jár...


A gondtalanság biztosítékai

 nyomtatojoTeljesítménykényszer alatt lévő irodai környezetekben a legkisebb fennakadás vagy probléma nagy feszültséget tud gerjeszteni...